3 comentarii

Bilantul Responsabilitatii Sociale pentru 2010

Eu m-am gandit sa fiu mai specifica si sa realizez un bilant care a vizat comunitatea mea, in special. Asa ca ma voi referi la actiuni de CSR ce au vizat si au avut impact asupra Iasiului.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Raiffeisen Bank, in colaborare cu Asociatia Green Revolution, cu proiectul I love velo. Chiar era nevoie de o astfel de initiativa. Publicul vizat a avut sansa sa experimenteze o alternativa de deplasare foarte potrivita pentru anotimpul cald si economica in acelasi timp.
ProvidentFiecare parc are povestea lui, pentru ca imi place sa vad parcuri frumoase si copii fericiti.
BRDSaptamna solidaritatii, pentru ca am urmarit proiectul indeaproape si copiii respectiv chiar au nevoie de ajutorul nostru.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Evident, intotdeauna se poate si mai bine. Providentul de ce a ales doar un parc? De ce nu pe toate trei? Intr-un an mi se pare putin. Dar, chiar si asa, proiectul merita continuat.
Mi-a placut mult I love velo. Am prins proiectul pe la sfarsit, prin octombrie. Am lipsit din tara la lansare, nu stiam despre ce e vorba, orasul era impanzit de biciclete. A fost un soc incasat intr-un mod foarte placut. O constatare negativa e faptul ca, desi multi tineri au folosit bicicletele, numarul masinilor nu s-a redus.
Saptamana Solidaritatii a demonstrat ca oricine se poate implica intr-un anumit proiect social, indiferent de perioada alocata.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

CSR-ul a devenit parte integranta din strategia de comunicare a majoritatii organizatiilor. Asa ca am asteptari tot mai mari de la an la an. Oricum, cauzele ce continua sa fie sustinute vor fi cele care vizeaza protejarea mediului sau copiii aflati in dificultate. Cum am mai spus, dat fiind faptul ca CSR-ul e la moda, fiecare companie va incerca sa vina cu ceva nou. De aici va lua nastere si o concurenta mai mare pentru
lansarea de proiecte unice si cu impact major.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Oricine doreste sa i se recunoasca meritele, asa ca organizarea unei gale in genul celei de decernare a premiilor Oscar ar fi potrivita pentru prezentarea proiectului si premierea companiei. Totodata, ar trebui sa li se faca publicitate (nu reclama!) mai multa.

3 comments on “Bilantul Responsabilitatii Sociale pentru 2010

  1. […] Dorin Stef, Oana Stefanita, Mihai Popa, Auras Geambasu, Claudiu Florea, Nicoleta Dragomir, Andreea Pisica, Mihai Bitu, Bogdan Gavrila, Cristian Manafu, .. Categoria: Cercetare / Statistici, […]

  2. foarte interesant subiectul. dacă stau să mă gândesc bine, în Bucureşti ori nu s-au făcut multe activităţi ori le-au făcut fără mare vâlvă… deşi ar trebui făcute public toate campaniile de felul acesta!

    • Cred ca in Bucuresti se fac cele mai multe campanii sociale. Problema este ca nu sunt mediatizate destul sau nu au vizibiltate. De multe ori aflu informatii despre anumite campanii la sfarsitul acestora, ceea ce nu e un lucru tocmai benefic nici pentru companie, nici pentru campania in sine.

Lasă un răspuns

