Lasă un comentariu

Adevarul despre cumparaturile colective online

E greu sa nu remarci in ce fel au evoluat site-urile cu reduceri colective din Romania, in doar cateva luni. La inceput paseau timid doua astfel de pagini, nu prea bagate in seama din cauza scepticismului in fata a ceva nou specific noua, romanilor.

Boom-ul, insa, a fost in luna ianuarie a acestui an si nici acum nu se poate stabili exact care este numarul exact al site-urilor cu reduceri, caci pe zi ce trece mai apara cate unul, dar se pare ca exista aproximativ 60 de website-uri in prezent. Plus ca au inceput sa apara si pagini web care incearca sa concentreze toate site-urile intr-unul singur.

Intrebarea e la ce ajuta aceste reduceri? Pentru client e mai mult decat avantajos. Sa faci cumparaturi cu pana la 90% reducere e o ocazie ce ,cu certitudine, nu trebuie ratata. In doar cateva ore, consumatorii cumpara mii de vouchere, mai ales ca rareori exista o limita de achizitionare.

Pentru o companie, insa, lucrurile nu stau tot la fel de bine. Pentru cei care se gandesc ca ofertantul se imbogateste peste noapte sau ca atrage noi clienti, tin sa mentionez ca nu e totul roz asa cum pare. Acesta va oferi un discount destul de pretios si nu va impune un numar limita de achizitionare a voucherelor per persoana. Asa ca o singura persoana isi poate lua o suta de cupoane, dar acest lucru nu inseamna ca devine client fidel. Reducerea va conduce de fapt catre asteptarea unei alte oferte, iar reducerea dupa reducere nu este deloc o strategie benefica pentru companie. Asa ca cei care cad in plasa si fac oferte dupa oferte pe toate site-urile cu reduceri trebuie sa se gandeasca foarte bine, caci, cu siguranta, exista o problema undeva.

In ceea ce priveste castigul, acesta este impartit jumi-juma cu firma specializata in cumparatauri colective online. Gandeste-te de cate ori ai vazut oferte sub 10 lei si imagineaza-ti ce castig ar fi putut avea ofertantul. Despre fidelizarea unor noi clienti nici nu poate fi vorba. Acesta chiar ca este un punct sensibil intrucat publicul vizat e reprezentat de adolescenti si persoane tinere pana in 35 – 40 de ani, care utilizeaza internetul in mod frecvent si care obisnuiesc sa faca cumparaturi online, deci experimentatori. Pentru ei, aceste reduceri sunt oportunitati de a incerca ceva nou, cu bani putini si modalitati de a interactiona cu oameni care au aceleasi interese ca si ei.

Cu ce iese compania din toate astea? Cu o vizibilitate ceva mai mare pe parcursul promovarii ofertei, dupa care intra in umbra. Asta daca nu stie cum sa profite de pe urma discountului si nu a reusit sa convinga clientii ca merita sa revina, chiar daca vor plati integral serviciul sau produsul.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: