2 comentarii

Cum faci o campanie online in functie de scopul urmarit

In ziua de azi companiile isi doresc sa fie cat mai aproape de clientii importanti, iar acest lucru este realizabil prin prezenta acestora acolo unde sunt si clientii. In ultimul timp, indiferent de profilul psihografic, cei mai multi clienti se gasesc in mediul online.

S-au mutat si companiile pe Internet, dar si-au dat seama ca nu e de ajuns sa ai un website de companie. Astfel, a aparut ideea realizarii de campanii pe bloguri.

De ce sa faci o campanie in online? Nici nu o sa-ti vina sa crezi cate motive ai. Interactionezi direct cu clientii, creezi buzz, word of mouth, vei cheltui mai putin si vei avea rezultate imediate, practice si rentabile.

Se vorbeste mult de Social Media, dar nu stii cat de mult te poate ajuta si ce rost are prezenta ta acolo. Iti dau trei motive sa te lansezi in media sociale: in primul rand, pentru a stabili si mentine o prezenta online, in al doilea rand pentru a monitoriza trendurile si noutatile care pot determina sau prevedea potentiale crize, iar in al treilea rand, cresterea reach-ului si a reputatiei in social web.

In functie de scopul urmarit prin intermediul campaniei, poti accentua anumite aspecte. Daca vrei sa prezinti compania ta ca lider in domeniu, adica vrei sa ai un brand puternic, trebuie sa ai si o campanie de informare puternica. Pe internet puterea= cunoastere, asa ca ofera-le vizitatorilor continut. Dar nu orice fel de continut, ci articole de genul tips&tricks in domeniu, ajutor tehnic step by step, un top al celor mai bune produse/ servicii, mici secrete ale industriei in care activeaza organizatia. Odata ce ai articolele, cheia succesului campaniei e sa le faci sa devina virale.

Daca te gandesti la protejarea brandului (online reputation management), atunci probabil stii deja ca noile media au pus brandul in fata a milioane de utilizatori asa ca “brandul tau nu mai este ceea ce spui tu ca este, ci e ceea ce consumatorii spun ca e”. Totusi, ce faci ca sa te protejezi de review-urile negative? O vorba spune ca “if you can’t beat them, join them”, adica nu-ti ramane decat sa te infiltrezi printre consumatori. Fii prezent pe forumuri, bloguri, portaluri sociale si monitorizeaza ce se spune despre compania ta, asculta parerile direct de la consumatori. Un aspect mai dureros e ca in aceste medii sociale vei intalni si persoane care au doar critici la adresa ta. Mai dureros e ca trebuie sa admiti ca in unele puncte tocmai acestia pot avea dreptate. Un sfat ar fi sa accepti ca au dreptate si sa incerci sa repari. Vazand ca tii cont de parerea lor si iei atitudine, cine stie, poate iti vor deveni clienti fideli.

Daca prin campania ta vrei sa inspiri loialitate clientilor trebuie sa te folosesti corect de platformele sociale puse la dispozitie. Asa poti avea o legatura foarte buna cu clientii. Cum? Afla unde sunt clientii tai in spatiul web si cum interactioneaza ei cu noile tehnologii. Trebuie sa ai curaj sa vorbesti cu ei, sa ii implici in activitatea ta. De exemplu, ii poti supune unor poll-uri, care mai mult ca sigur te vor ajuta si pe tine sa-ti desfasori activitatea mult mai facil. Ii poti intreba ce preferinte au, daca ar fi interesati sa primeasca newsletter (asa afli ca cineva e dispus sa-l citeasca 🙂 ), daca citesc blogul companiei sau daca sunt de acord sa raspunda la chestionare.

In cazul in care faci o campanie doar pentru a creste traficul pe site trebuie sa stii ca o campanie in social media merge mana in mana cu optimizarea motoarelor de cautare. Pe langa backlink, mai exista cateva tactici care pot aduce vizitatori pe site-ul tau. Blogger outreach se refera la stabilirea de relatii cu blogerii din domeniu, dar nu relatii de tip spam, ci reale. Trebuie sa faci network, adica se devii membru activ in diferite comunitati, pe diferite forumuri, grupuri, bloguri. Raspunde la intrebarile legate de domeniul tau si trimite legaturi catre articole de pe blogul tau pentru a oferi mai multe informatii. Nu in ultimul rand, foloseste-te de profilurile din retelele sociale. Alege cateva platforme sociale principale in care sa fii activ, dar fa-ti conturi pe toate. Mai multe conturi inseamna mai multe locuri in care consumatorii te pot gasi.

Asadar, indiferent de scop, aspectul cel mai important este prezenta activa si de calitate acolo unde poti intalni potentialii clienti.

Anunțuri

2 comments on “Cum faci o campanie online in functie de scopul urmarit

  1. Felicitari, Andreea, pentru continutul de pe blogul tau!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: