Lasă un comentariu

Ce trebuie sa stii inainte sa faci o campanie pe blog?

Pe ce se bazeaza o campanie pe blog? Primul pas este cercetarea si dezvoltarea. Acum este momentul sa-ti definesti punctele principale: sa evaluezi pozitionarea brandului, sa elaborezi obiectivul campaniei si a strategiei SEO. Daca e posibil, in aceasta perioada, recomandat este sa distribui un articol informativ despre campanie. Al doilea pas se refera la definirea punctelor de referinta care exprima brandul pe Internet. A treia etapa consta in scrierea si postarea articolelor, intr-un interval de timp constant. Ultimul pas vizeaza urmarirea rezultatelor, impactul pe care l-a avut campania si verificarea procentajului de realizare a obiectivelor.

Planul unei campanii online urmareste aproximativ aceeasi structura ca si o campanie de relatii publice traditionala. Ai nevoie de strategie (cum se va derula campania, mecanism, calendar, bloguri participante), obiective SMART, buget (cati bani bag in bloguri, ce premii/ avantaje/ beneficii voi oferi blogerilor dispusi sa participe la campanie), instrumente (in special, instrumente de contact al blogerilor: mesaje personalizate, email-uri) si evaluare.

Pentru a distribui mesajul alege blogurile potrivite. Avand in vedere ca bloggerul va deveni ambasadorul produsului/ serviciului tau trebuie sa fii extrem de atent cu cine vrei sa asociezi imaginea organizatiei. Blogul potrivit nu e nici usor, dar nici imposibil de identificat. Poti ajunge la el prin intermediul Google, al agentiilor/ consultantilor sau prin recomandari de la bloggeri cunoscuti. Mare atentie si la stilul abordat de bloggeri in articole. Nu cred ca vrei ca articolul pentru campania ta sa arate ca o reclama platita. Pentru a reduce costurile si pentru a avea impact asupra publicului pe care il vizezi recomandat e sa alegi bloguri locale.

Care sunt tendintele in mediul online? Pana acum era de la sine inteles ca o campanie in online trebuie sa completeze offline-ul, nu sa-l inlocuiasca. Insa, previziunile demonstreaza ca online-ul devine un must have, iar o campanie de poate desfasura doar in online. Vorbim de utilizarea unor noi tactici, cum ar fi: e-mail marketing, social media marketing sau utilizarea continutului online in format video. Comunicarea va deveni dinamica, interactiva si instantanee.

Evaluarea se va realiza la mai multe niveluri. Sub aspectul volumului se vor avea in vedere numarul de mentionari pe perioada campaniei, numarul de comentarii, cresterea follower-ilor/ like-urilor, numarul backlink-urilor catre site-ul tau. In ceea ce priveste calitatea, vor fi urmarite calitatea comentariilor, page-rank-ul, numarul de vanzari, optimizarea pozitiei pe Google, cresterea notorietatii brandului. La nivelul costurilor se vor urmari cost per mention sau cost per click, in functie de metoda aleasa.

Atunci cand faci o campanie pe blog gandeste-te ca trebuie sa aduci ceva nou, inedit. Trebuie sa fie bine pusa la punct, sa fie originala si sa urmareasca indeplinirea unor rezultate spectaculoase. Nu merita sa te deranjezi sa faci o campanie pe blog daca nu e utila sau distractiva. Iar daca nu te pricepi, nu te zgarci. Angajeaza un consultant online, chiar daca ai bugetul limitat. Decat sa risti si sa nu ai vizibilitate, mai degraba acorzi o parte din buget unui om priceput din domeniu care va utiliza toate strategiile potrivite campaniei tale.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: